رویدادها آرشیو خبر ها
لختـشتاینر 30 ساله شـد

لختـشتاینر 30 ساله شـد

مدافع - هافبک کناری و سوئیسی یوونتوس که در آخرین بازی یووه جز بازیکنان موثر یوونتوس بود و همواره در ترکیب بیانکونری فعال و پر تلاش است امروز جشن 30 سالگی خود را جشن می گیرد .

استفان لختشتاینر ، مدافع یوونتوس در 16 ژانویه 1984 در adligenswil سوئیس متولد شد. مدافعی که زندگی حرفه ای خود را سال 2001 و از تیم نخست grasshoppers شروع کرد که یکی از تیم های مقتدر و موفق کشور سوئیس است. به محض اینکه 18 سالگی خود را جشن گرفت همراه این تیم توانست قهرمان مسابقات سوئیس شود .

در سال 2005 دست به تغییر باشگاه زد و به فرانسه سفر کرد تا برای سه فصل با پیراهن لیل به میدان رود. این تغییر همراه با حضور او در تیم ملی کشورش بود. به این ترتیب زندگی جدیدی در حیات ورزشی وی اغاز شد. او در لیل شناخته شد و در کنار این تیم در مسابقات اروپایی شرکت کرد تا بیش از گذشته نامش مطرح شود.

لختشتاینر سه سال برای لیل بازی کرد و توانست بیش از 100 بازی را برای این تیم فرانسوی ثبت کند. در سال 2008 تصمیم به تغییر لیگ گرفت و در نهایت راهی ایتالیا شد تا با پیراهن لاتزیو در میادین حاضر شود. تجربه او بالا بود و در نخستین حضورش با این تیم ایتالیایی توانست رقابت های کوپا ایتالیا را بالای سر ببرد. او در این مسابقات در دیدار نیمه نهایی برابر یووه بازی کرد و در دیدار نهایی نیز مقابل سمپدوریا بازی کرد و توانست یک گل را از روی نقطه پنالتی برای لاتزیو به ثمر برساند.

این سوئیسی همراه لاتزیو نیز یک دوره موفق دیگر را پشت سر گذاشت و توانست با پیراهن ابی و اسمانی این تیم نیز بیش از 100 بازی را به نام خود ثبت کند تا یک مهره باتجربه لقب گیرد. او در 31 می 2009 زمانی که پاول ندود فوتبال را کنار گذاشت در دیدار یووه و لاتزیو حضور داشت و درتابستان 2011 با نظر مساعد انتونیو کونته به یوونتوس پیوست تا فصل از 2011 با پیراهن این تیم ایتالیایی در میادین حاضر شود. نمایش او در طول فصل رضایت بخش بود و تیفوسی های این تیم نیز از بازی او رضایت داشتند .

وی به همراه همسرش زندگی در شهر شمال غربی ایتالیا را آرام و بسیار لذت بخش می داند و معتقد است این شهر از شرایط لازم برای رشد دخترش، کیم نوئمی برخوردار است و در حالی که او در فضایی زیبا بزرگ می شود، پدرش نیز همراه یووه به پیروزی های بزرگی دست می یابد .
«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
سهیل شناس خوش
سهیل شناس خوش«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: